Tereken

Enkele richting

Tereken wordt een enkelerichtingsstraat staduitwaarts. 

Om de zachte weggebruikers meer plaats, veiligheid en comfort te geven, wordt de indeling van de straat aangepast. Tereken is een onderdeel van het lokale fietsnetwerk. Samen met deze aanpassing en het herzien van de voorrangsregels, wordt deze straat een rechtstreekse ontsluiting voor de Baenslandwijk, ook voor De Lijn. De aanwezigheid van de school is een aandachtspunt in het ontwerp.

Omkadering

  • Kus&Rij-zone op de N70
  • Herinrichting straat
  • Snelheidsremmers Gorinchemstraat
  • Voorrangsweg
  • Herinrichting kruispunt N70
  • Promoten systeem taxicheques
  • Verlengen van de linksafslagstrook op de Parklaan (Zuid) richting Moerlandstraat (kant Tereken). Dit gaat gepaard met een optimalisatie van de verkeerslichten.
  • Aantakking Parklaan-Kokkelbeekstraat zal voorzien worden op het moment dat de Grote Markt aangepakt wordt

Wanneer

Na de heraanleg in november 2021.

Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Nieuw circulatieplan Sint-Niklaas: alle aanpassingen

Bus stadinwaarts

Businrijstrook

Er werd een nieuwe busas gelegd doorheen de Kardinaal Cardijnlaan, de Broedersstraat en de Hoveniersstraat. Binnen de contouren van de vervoersregio zal het stadsnet verder onderzocht worden.

Grote Markt

Voetgangersgebied

De zones tussen het begin van de Parkstraat en de Stationsstraat en tussen het stadhuis en de Nieuwstraat worden voetgangersgebied.

Miniatuurvoorbeeld

Stationsplein

Fietsstraat

Door de inrichting van de fietsstraat geven we een bijkomend signaal van het belang van de fiets in de stationsomgeving. Tot aan het autobusstation is de fietser voortaan koning. Dit wordt versterkt door enkel maar bestemmend verkeer langs de kant van het station te laten circuleren en een knip tussen de Kleine Laan en de Stationsstraat te installeren.

 

Miniatuurvoorbeeld